niedziela, 4 grudnia 2011

Funkcjonowanie Bloga oraz Cele Pośrednie


Jak obiecałem w poprzednim poście w tym skupimy się na celach pośrednich i innych aspektach funkcjonowania bloga. 

A więc cele są następujące: 

-dla jednych może się to wydać trochę dziwne, że zaczynam tę listę od sprawy nie związanej ściśle z finansami. Mianowicie  wykształcenie bardzo ważnych cech charakteru dla inwestora takich jak : dyscyplina, cierpliwość, umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność podejmowania ważnych decyzji. Ponadto, mam nadzieję, że cechy te przydadzą się również w życiu prywatnym

- kolejnym celem jest wypracowanie sobie kapitału na start, który pozwoli mi zacząć przygodę z rynkiem na poważnie. Wiadomo, że wysokość kapitału nie jest tak ważna jak systematycznie zwiększanie stopy zwrotu, nie mniej jednak pewną wysokość kapitału chcę uzbierać. Niech będzie to 1000zł na początek*. Wynik ten chciałbym otrzymać po I kwartale 2012 roku. Co nazywam startem ? Otwarcie rachunku maklerskiego.
*Co się na to będzie składać, opiszę później.

- kolejnym celem bloga jest systematyczność w śledzeniu sytuacji gospodarczej świata, poprzez różne kanały informacyjne (głównie Internet, TV, prasa ). Kolokwialnie mówiąc chodzi mi o obecność na rynku poprzez rolę obserwatora na początku, aż do roli spekulanta na końcu. 

-  dzięki prowadzeniu tego swoistego dziennika zmagań mam nadzieję utrzymać motywację na wysokim poziomie oraz determinację w dążeniu do celu. Dlaczego w ogóle blog powstał ? O tym też, później :-)

- zapoznanie się z tematyką finansów poprzez czytanie ciekawych pozycji książkowych. Po każdym przeczytaniu będę starał się  recenzować to co przeczytałem aby stworzyć dla Was i dla siebie taką małą biblioteczkę książek branżowych


Krótko mówiąc, Celem bloga jest to aby pokazać jak najprostszym sposobem można osiągnąć początkowy kapitał który w dalszym etapie, dobrze zarządzany, pomoże mi uzyskać swobodę finansową.


Co znajdziemy na blogu? 

- sposoby, metody oszczędzania i zbierania własnego kapitału. Nie mam tutaj na myśli kupna skarbonki i wrzucania tam ‘żółciaków’, a jeśli mogę to tak nazwać, chodzi mi o ‘aktywne i kreatywne’ oszczędzanie. Poprzez, wszystkie możliwości jakie stwarza nam rynek oraz wiedzę jaką dysponuje początkujący dusigrosz ;-)

- najciekawsze, najważniejsze, naj…, naj… - kategoria news’ów NAJ. Będzie to moja subiektywna lecz nie stronnicza opinia dotycząca różnych faktów z całego świata która w jakiś tam stopniu poruszyła mnie i zapadła w pamięć a może odbić piętno na indeksach GPW bądź indeksach światowych 

- przybliżenie innowacji pojawiających się na rynku z sektora bankowego i sektorów z nim powiązanych

- moje własne analizy, próby spekulowania i inwestowania – tutaj proszę o wyrozumiałość oraz cenne porady, gdyż na tym etapie każda wskazówka jest cenna i ważna.

Czego zabraknie ?

- analiz technicznych i fundamentalnych na wysokim poziomie, wpisów edukacyjnych, ponieważ są blogi gdzie autorzy przekazujący takową wiedzę robią to perfekcyjnie, znają się na tym oraz mają doświadczenie na rynku. Osobiście korzystam z ich wiedzy i pewnie jeszcze długo będę to robić. Gdyż sam jej nie posiadam a zdobycie jej jest jednym z moich celów.


Stan mojego portfela będę przedstawiał w ważnych momentach, chyba że zdecyduje się na akcje ‘5zł dziennie’ wtedy zostanie on upubliczniony.


Reszta w kolejnym wpisie 
Pozdrawiam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz