niedziela, 4 grudnia 2011

Projekt 5zł dziennie

  

   Co do samego projektu. Jak wspomniałem w poprzednim poście będę się starał osiągnąć co tydzień co najmniej 30zł, które będzie przelewane na rachunek oszczędnościowy.

   W tym celu założyłem ROR w banku BNP Paribas Bank, który oferuje na chwilę obecną chyba najlepsze warunki konta oszczędnościowego. Nazywa się ono WIĘCEJ Oszczędnościowe.

Wysokość oprocentowania to 5.50% w skali roku.
Dodatkowo bank gwarantuje nam utrzymanie takiego oprocentowania przez minimum 6 miesięcy.
Dzienna kapitalizacja odsetek, każdego dnia roboczego. Czyli odsetki z soboty i niedzieli naliczane w poniedziałek.
Bezpłatne przelewy z ROR'u na rachunek oraz
Dowolna ilość wpłat i wypłat bez prowizji i kary. Mam nadzieję, że ja tych pieniędzy nie będę zmuszony wypłacić ;-)

   Oprocentowanie konta przy takich kwotach jakie chce wpłacać nie zrobi różnicy na koniec. Ale wydaję mi się że jest to lepsze niż trzymanie banknotów w skarbonce to raz, dwa, że to zawsze coś, a trzy dostęp do nich mam nieco utrudniony więc i pokusa mniejsza i sumienie czystsze ;-)

   Wpłaty postaram się dokonywać na początku każdego nowego tygodnia za tydzień poprzedni. Mogą się rzecz jasna trafić jakieś poślizgi, ważne aby zachować odpowiednią ilość wpłacanych złotówek.


Po otwarciu konta wpłaciłem sobie bonus na dobry początek w wysokości 10zł

   Przyjmijmy datę rozpoczęcia projektu na 1 grudnia. Więc projekt ruszył i nie pozostało nic innego jak zacząć wpłacać kasę.

PS.
   Nie chce tutaj wnioskować czy kogoś stać na te 5zł dziennie czy nie. Uważam, że każdy powinien sobie odpowiedzieć na to pytanie. Przecież nigdzie nie jest odgórnie nałożone 5zł i ani grosza mniej. Można zacząć od mniejszych kwot i nie mówię, że ja tak nie zrobię jeśli 5zł dziennie wyda mi się kwotą za dużą.

1 komentarz:

  1. O jeny, teraz widać jakie kiedyś (kilka lat temu) mieliśmy dobre oprocentowanie.. 5,5%.. teraz z ledwością można uzyskać połowę tego.

    OdpowiedzUsuń