niedziela, 4 grudnia 2011

... 3, 2, 1, Start !

Na dzień dobry można przybić 'piątkę' z W. Buffetem ;-)


Witam.


Ciężko się coś czyta nie mając pojęcia kim jest autor :-)

   A więc mam 22 lata. Status studenta studiów magisterskich uzupełniających o kierunku, mało związanym z inwestowaniem, mianowicie Gospodarowanie w Turystyce. Dlaczego ekonomia, finanse, forex ? Jest to dziedzina/branża/hobby same w sobie bardzo ciekawe, nie rozerwalnie związane z naszym życiem. Gdyż tak naprawdę decyzje na prawie wszystkich szczeblach zarządzania czy to państwem czy to spółką są podyktowane najczęściej niestety aspektem finansowym. Ja traktuję to jako wyzwanie, odskocznie, coś co może zapewnić mi kiedyś spokojne życie. Na szczęście nie kierują mną wizja ‘łatwych i szybkich’ pieniędzy a czysta pasja.

   Zawsze wszystko ma gdzieś swój początek, początek mojej przygody z finansami jest właśnie w tym miejscu. Ten blog będzie miał dla mnie formę portalu edukacyjnego jak i mam nadzieję dla kogoś formę informacyjną. Moje wykształcenie nie do końca jest związane z tą tematyką lecz zdaje sobie sprawę, iż nie jest to sprawą kluczową. Czas który zamierzam poświęcić na czytanie różnych publikacji, blogów czy też oczywiście książek mam nadzieję, że przełoży się w późniejszym okresie na znaczne umiejętności posługiwania się instrumentami finansowymi , a co za tym idzie stan mojego portfela.

   Blog z czasem będzie przybierał różne formy w zależności od sytuacji na rynku poprzez sytuacje w portfelu, kończąc na sytuacji emocjonalnej.

   Cel główny – niezależność finansowa. Dla jednych mit, dla innych sposób na życie. Mit dla tych którzy wolą przeżywać życie w standardowy sposób, nie decydując się na wysiłek ( fizyczny, intelektualny, emocjonalny ), boją się porażki i ryzyka. Nie chce należeć do tej grupy osób dla tego też, pełni świadomie, wybieram opcje numer dwa, czyli sposób na życie.

   W kolejnym poście, nie chciałem aby ten był za długi, opisze cele pośrednie, sposób w jaki chciałbym żeby blog był prowadzony oraz wszystkie sprawy techniczne.

PS.
   Jeśli ktoś zauważy jakieś błędy w prowadzeniu bloga pod względem merytorycznym, proszę o odpowiedź w komentarzu bądź mailowo. Ja dopiero się uczę więc błędy są nieuniknione.

Pozdrawiam ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz